сряда, 28 март 2012 г.

Редактиране на обекти

Инструменти за редактиране се намират в лента с инструменти Modify, падащо меню Modify.

Erase

Използва се за изтриване на обекти.
Действие на командата:

Command: _erase
Select objects: Селектират се обектите които ще бъдат изтривани и Enter, командата приключва.

Offset

Използва се за създаване на успоредни копия.



Действие на командата:

1. Specify offset distance or [Through/Erase/Layer] <Through>:  
Въведете дистанция за успоредно копиране или:
T - Enter - успоредно копиране до показана точка.
Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>:
Избира се обекта който ще се копира (първообраза)
Specify through point or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>:
Посочва се точката в която ще се появи копието.
Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>:
Селектира се нов обект за копиране или Enter изход.
Е - Enter - Erase source object after offsetting? [Yes/No] <No>:
След получаване на успоредното копие, първообраза да се изтрива ли ?
L - Enter - Enter layer option for offset objects [Current/Source]  <Source>:
     C - копираните обекти попадат в текущия слой.
     S - копираните обекти взимат слоя на първообраза.
2. Select object to offset or [Exit/Undo] <Exit>:
Селектира се обекта от който ще се построява успоредно копие.
3. Specify point on side to offset or [Exit/Multiple/Undo] <Exit>:  
избира се произволна точка от тази страна на първообраза от която трябва да се построи копието, или Enter за изход.
4. След получаване на успоредното копие, ако не се приключи
командата се повтаря точка 2, така може да се построяват
множество успоредни копия от произволни обекти на въведена та в началото дистанция.

Trim


Използва се за изрязване на обекти чрез режещ ръб.

Действие на командата:

1. Current settings: Projection=UCS, Edge=Extend
Select cutting edges ...
Select objects or <select all>:

Селектират се режещите ръбове, селекцията се потвърждава с Enter.
2. Select objects:
Select object to trim or shift-select to extend or
[Fence/Crossing/Project/Edge/eRase/Undo]:
Селектират се отпадащите страните от прерязаните обекти или:
F - Enter - за построяване на ограда, чрез която да се изберат множество отпадащи страни.
C - Enter - за построяване на пресичащ прозорец, чрез който да се да се изберат множество отпадащи страни.
Е - Enter
Enter an implied edge extension mode [Extend/No extend]  <Extend>:
Extend - позволява режещия ръб да изрязва със своето продължение когато обектите не се пресичат.
No extend - позволява изрязването само на пресичащи се обекти.
P - Enter
Enter a projection option [None/Ucs/View] <Ucs>:
Избира се метода за работа на командата в пространството.
- N - Enter - позволява изрязването само на обекти лежащи в една равнина.


 - U - Enter - позволява изрязването на обекти лежащи в различни равнини, но изрязването е проекция в равнината „XY“.


 - V - Enter - позволява изрязването на обекти лежащи в различни равнини, но изрязването е проекция в текущата равнина.


Extend

Използва се за удължаване на обекти до граничен  ръб.

Действие на командата:

1. Command: _extend
Current settings: Projection=UCS, Edge=Extend
Select boundary edges ...
Select objects or <select all>:
Селектират се граничните ръбове, селекцията се потвърждава с Enter.
2. Select objects:
Select object to extend or shift-select to trim or [Fence/Crossing/Project/Edge/Undo]:

Селектират се страните на удължаваните обекти от към граничния ръб или: 
F - Enter - за построяване на ограда, чрез която да се изберат 
множество удължавани обекти.
C - Enter - за построяване на пресичащ прозорец, чрез който да 
се да се изберат множество удължавани обекти.
Е - Enter
Enter an implied edge extension mode [Extend/No extend]
<Extend>: 
Extend - позволява удължаване до продължението на граничния ръб, когато удължавания обект не може да стигне до граничния.
No extend - позволява удължаване само когато удължавания обект стига до граничния.
P - Enter
Enter a projection option [None/Ucs/View] <Ucs>:
Избира се метода за работа на командата в пространството.
- N - Enter - позволява удължаването само на обекти лежащи в една равнина.



- U - Enter - позволява удължаването на обекти лежащи в различни равнини, но удължаването е проекция в равнината  „XY“.

 - V - Enter - позволява удължаването на обекти лежащи в различни равнини, но удължаването е проекция в текущата равнина.


Fillet

Използва се за заобляне.

Действие на командата:


A. Работа в 2D.

1. Command: _fillet
Current settings: Mode = TRIM, Radius = 0.0000
Select first object or [Undo/Polyline/Radius/Trim/Multiple]:

Избира се първия обект или:
U - Enter - връща ход назад при многократен режим на работа (Multiple).
P - Enter - използва се за заобляне на полилиния.
R - Enter - задава се нов радиус на заобляне.
Т - Enter - избира се режим на работа: Trim/No trim
        Т - Enter - изрязване извън заоблянето.
        N - Enter - заобляне без изрязване.
М - Enter - позволява многократен режим на работа.
2. Select second object or shift-select to apply corner:
Избира се втория обект след което командата приключва. Ако е избран режим на работа Multiple командата работи непрекъснато, може да се избере нов първи и втори обект и така докато не се приключи с Enter.

Б. Работа в 3D.
1. Command: _fillet
Current settings: Mode = TRIM, Radius = 0.0000
Select first object or [Undo/Polyline/Radius/Trim/Multiple]:

Избира се един от желаните ръбове за заобляне от тримерната фигура.
2. Enter fillet radius: 
Въвежда се радиуса на заобляне.
3. Select an edge or [Chain/Radius]:
Селектират се последователно следващите ръбове, като за приключване се натиска Enter.

Chamfer 

Използва се за скосяване. 

 Действие на командата:


A. Работа в 2D.

1. Command: _chamfer
(TRIM mode) Current chamfer Dist1 =  , Dist2 =
Select first line or [Undo/Polyline/Distance/Angle/Trim/mEthod/Multiple]:

Избира се първия обект или:
U - Enter - връща ход назад при многократен режим на работа (Multiple).
P - Enter - използва се за скосяване на полилиния.
D - Enter - задават се нови дистанции за скосяване (Dist1, Dist2).
А - Enter - задават се дистанция на първата избрана линя и ъгъла сключен между нея и скосената линя.
Т - Enter - избира се режим на работа: Trim/No trim
       Т - Enter - изрязване извън скосяването.
       N - Enter - скосява без изрязване.
М - Enter - позволява многократен режим на работа.
Е - Enter - Enter trim method [Distance/Angle] <Distance>: избира се метод на скосяване.
      D - Enter - по две дистанции.
      A - Enter - по дистанция и ъгъл.
2. Select second line or shift-select to apply corner:
Избира се втория обект след което командата приключва. Ако е избран режим на работа Multiple командата работи непрекъснато, може да се избере нов първи и втори обект и така докато не се приключи с Enter.

Б. Работа в 3D.


1. Command: _chamfer
(TRIM mode) Current chamfer Dist1 =  , Dist2 = 
Select first line or [Undo/Polyline/Distance/Angle/Trim/mEthod/Multiple]:

Избира се ръб от тримерната фигура който се намира ва равнината в която ще се скосява.
2. Base surface selection...
Enter surface selection option [Next/OK (current)] <OK>:
Enter surface selection option [Next/OK (current)] <OK>:
След избора на ръба автоматично се избира една от равнините в която се намира.
- Enter - ако избраната равнина е тази в която се намират ръбовете за скосяване.
- N - Enter, ако избраната равнина не е тази в която се намират ръбовете за скосяване. След това се избира Enter.
3. Specify base surface chamfer distance < >: 
Задава се първата дистанция на скосяване и Enter.
4. Specify other surface chamfer distance < >:
Задава се втората дистанция на скосяване и Enter.
5. Select an edge or [Loop]:
Последователно се селектират ръбовете които трябва да бъдат скосени и Enter.

Mirror

Команда се използва за създаване на огледално копие.

 Действие на командата:


1. Command: _mirror
Select objects:

Селектира се първообраза и след това Enter за потвърждаване на селекцията.
2. Specify first point of mirror line:
Избира се първа точка от огледалната линия.
3,4. Specify second point of mirror line:
Избира се втора точка от огледалната линия.
5. Erase source objects? [Yes/No] < >:
Да се изтрие ли първообраза?
- Y - Enter - първообраза се изтрива и остава само огледалното копие.
- N - Enter - остават и първообраза и огледалното копие.

Системна променлива MIRRTEXT.
В командния ред (извън команда) се вписва MIRRTEXT, Enter.
Command: mirrtext
Enter new value for MIRRTEXT <1>: 0
- 0 - Enter - текстовете се преместват на огледална позиция но не са огледални.
- 1 - Enter - текстовете стават огледални.

Break at Point

Команда за прекъсване на обекти в точка.

 Действие на командата:

1. Command: _break Select object:
Избира се обекта който трябва да бъде прекъснат.
Specify second break point or [First point]: _f
2. Specify first break point:
Избира се точката в която се прекъсва.

Break

Команда за изтриване на част от линия по две точки.

Действие на командата:

1. Command: _break Select object:
Селектира се обекта от който ще се изтрива.
1.1. Specify second break point or [First point]: f
Избира се F - Enter.
2. Specify first break point:
Задава се първа точка.
3. Specify second break point:
Задава се втора точка. Отсечката между двете избрани точки се изтрива.
 

Join

Команда за обединяване на прекъснати обекти.

Действие на командата:

1,2. Command: _join Select source object:
Line, open polyline, arc, elliptical arc, or open spline expected. 
Select a supported object:

Селектират се прекъснатите обекти / командата работи с: отворени полилинии, дъги, елиптични дъги, отворени криви/
3. Enter.
 




Няма коментари:

Публикуване на коментар